In 3 wijken voldoende interesse voor elektrische deelauto

Vorige maand kon je meedoen aan een enquĂȘte van EcoHeemskerk. De vraag was wie interesse heeft om een elektrische auto te delen met buurtgenoten. 122 Heemskerkers vulden de vragenlijst in. Ongeveer de helft heeft aangegeven interesse te hebben. De belangrijkste redenen hiervoor zijn het klimaat (minder CO2-uitstoot) en op een toegankelijke manier elektrisch te kunnen rijden. Deelnemers die geen interesse hebben, gaven als reden dat ze hun auto veel gebruiken of niet willen delen.

Om een elektrische auto te kunnen delen, is het handig dat deelnemers in dezelfde wijk wonen. Dat blijkt zo te zijn in Waterakkers, Breedweer en het centrum. EcoHeemskerk gaat onderzoeken of bewoners in deze wijken zich willen aanmelden. Zijn er genoeg aanmeldingen, dan wordt de auto besteld. De gemeente zorgt voor een parkeerplek en laadpaal. Wil je je inschrijven of meer informatie? Mail dan naar e-deelauto@ecoheemskerk.nl.