Meer doorfietsroutes in Heemskerk

De gemeente Heemskerk werkt samen met Beverwijk, Velsen, provincie Noord-Holland en IJmond Bereikbaar aan meer doorfietsroutes in de IJmond. Fietsers kunnen zo snel, comfortabel en veilig lange afstanden afleggen. Hierdoor pakken meer mensen de fiets in plaats van de auto, vooral voor dagelijkse ritten zoals naar werk of school. Dit is gezond, beter voor het milieu en vermindert de drukte in de spits.

Het deel van de Jan van Kuikweg tussen de Jan Ligthartstraat en de Van Riemsdijklaan is nu onderdeel van de doorfietsroute. De straat is net opnieuw ingericht als fietsstraat, net als de Maerten van Heemskerckstraat. Een fietsstraat is een weg waar fietsers de belangrijkste gebruikers zijn, maar waar ook auto's, vrachtwagens en andere voertuigen mogen rijden. Dit zorgt voor meer veiligheid en comfort voor fietsers.